Hälsade på min bästis i Karlskrona!

Hej! Efter skolavslutningen förra tisdagen (14/6) åkte jag till Karlskrona för att hälsa på min bästa kompis Mia i en vecka.Flyget landade sent i Ronneby, vid 22-tiden och vi var hemma hos Mia vid 23-tiden. Jag och Mia tog lite fika innan vi gick och la oss men det var typ vid 0:30 som vi gick i säng. Vi sov i gästrummet för att Mias rum var inte så stort. Vi vaknade typ 12:00 på onsdagen och vi hade bestämt att vi inte gör så mycket den dagen, vi gick på en 2 timmars promenad runt byn Nättraby där Mia då bor och det var väldigt fint och väldigt varmt väder. På kvällen såg vi på Fotbolls-EM. På torsdag tog vi bussen in till Ronneby och gick till Ronneby Brunnspark, där vi såg Blekinges lanskapsdjur som är Ekoxe, den är väldigt sällsynt för den finns bara i Södra Sverige. Vi skulle gå till Glassiären och äta glass när vi var klara med parken men vi gick väldigt fel så istället fick vi ta och fika på Ronnebys Resecenter och ta bussen hem och gå till Glassiären en annan gång. Sen åter igen såg vi på fotbolls-EM på kvällen. På Fredag åkte vi till Malmö för att gå på Shoppingcentret Emporia, det är 3 våningar och det finns över 200 affärer. Jag hittade inget speciellt, ville köpa ett skydd till min mobil men det fanns inte, det fanns bara skal och sånt för Iphone, Samsung och den nya Sony modellen. Vid 17-tiden åkte vi till Bromölla som ligger i Skåne för att äta middag på en Amerikansk-inspererad restaurang. På lördag åkte vi båt till Karlskrona centrum och gick på Marin Museum, Det var jätteintressent och jag fick se en ubåt av äkta storlek och jag och Mia gick in i den och såg hur dom levde när dom var ute i havet. Det var ganska trångt och inte så mysigt om man skulle vara nere i havet i flera veckor och fick trängas. Men det var en häftig upplevelse, Samma dag åt vi glass på Glassiären och när man tog en kula och en smak så var det INTE lite man fick. På kvällen såg vi på en film på Sf Anytime, fast det blev fail typ hela tiden, när det hade gått ca 10 min av filmen stängs den plötsligt av och man hamnar på startsidan där man startar filmen. Så vi får helt slå på filmen och spola till dit vi var, 15 min senare händer det igen och samma procedur upprepas. Det håller på så typ hela filmen, och vid några tillfällen så blev det lite fel på texten, vi såg på en engelsk film. Så istället för 2h och 10min blev filmen 3h 15min. Men jag och Mia fick skratta ihjäl oss den kvällen av olika saker. På söndag åkte vi inte på någon utflykt, utan vi tog det lite lugnt, Vi gick till Ica för att handla inför middagen, gick till en djuraffär och spelade kubb på kvällen. På måndag åkte vi till ett naturreservat och kollade på fotboll på kvällen, Ryssland spelade mot Wales men Ryssland förlorade. På tisdag fick vi kliva upp vid 8:00 för att mitt flyg gick 9:35, Jag behövde inte vänta länge innan mitt flyg till Bromma avgick. Men på Bromma fick jag vänta i 3 timmar och 30 min. Men tiden gick ganska fort, Kommer åka och hälsa på min bästis flera gånger.

Jag och min bästis, Mia är hon med jeansjacka
Ronneby Brunnspark

Ekoxe

Fågelunge

Jag och Mia på en restaurang i Skåne. Pga vinkeln ser Mia längre ut än jag men vi är lika långa

Detta var en smak och en kula, på Glassiären. Väldigt mycket för att vara en kula