Melodifestivalen 2015 final!

 Hej i helgen var det final i Mello, och nästan alla låtar som gick vidare till finalen tyckte jag var bra. Samir och Viktors låt "Grupie", JTR låt " building it up" och Hasse Anderssons låt " Guld och gröna skogar" tyckte jag inte var så bra faktiskt. Tror det var många tjejer som röstade på Samir och Viktor och JTR. Sen artisterna som jag tyckte var bra var Eric Saade, Måns Zelmerlöw, Magnus Carlsson, Dinah Nah. Sen tyckte jag att Flippa Bark som pratade med artisterna i green room hade humor och var rolig, och jag hoppas hon dyker upp igen nästa år. Utländska juryn gav många 12:or till Måns Zelmerlöw men inte så många poäng till Eric Saade. Så med tittarnas röster + juryns röster så vann Måns Zelmerlöw överlägset. Så den 23 Maj ska ESC gå av stapeln i Wien och jag ska inte missa att kolla på det. Enda sen jag började se Mello och ESC har jag inte missat att se det nån gång. Ska bli spännande att se ESC och om Måns kan ta hem segern. Jag vill att Mello nån gång kommer till Umeå så man kan se det live för det skulle bli en häftig upplevelse.

//Julia



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0