Praktik returcentrum 10 veckor

Hej! Det var ett tag sedan jag gjorde ett blogginlägg senast, men nu är jag tillbaka igen. För några veckor sedan började jag min sista praktik/arbetsprövning på 10 veckor. Den praktiken är på returcentrum i vännäsby. Har varit där flera gånger tidigare. Jag var där jag jag gjorde praktik när jag gck i skolan, jag sommarjobbade där 2 veckor och nu ska jag vara där till mitten på Juni. Jag trivs på rerurcentrum, man får jobba i sin egen takt och man behöver inte stressa vilket jag tycker är bra för jag hatar att stressa och jag mår inte bra att att stressa heller. 
När jag började mina första dagar så gjorde jag snyggt och prydligt vid tavlorna, ordnade vid bokavdelningen. Ordnade så att böckerna stod vid rätt hylla och ställde dubletter bredvid varandra. Ställde också böckerna i storleksordning med den största boken till vänster och den minsta till höger. När jag gjorde snyggt vid tavlorna så ställde jag dom största tavlorna längst bak och dom mindre och dom allra minsta längst fram för att då skulle alla tavlor synas bättre. Innan jag bestämde mig för att fixa tavlorna så låg dom huller om buller och utan i nån särskild ordning. Det hade tagit mig många timmar att fixa till böckerna och tavlorna men jag gjorde det noggrant och i min egen takt. Sen körde jag ut några vagnar med kläder, det kommer in jättemycket kläder tlll returcentrum men en del måste slängas för att det det är för slitet eller har för många fläckar eller liknade. Men 99.9% av alla kläder kan säljas. Sen kommer det mycket porslin in till oss, tog ut några vagnar med det också. Jag håller också på att sy en tygpåse som jag får ta hem, vi syr tygpåsar som kunderna får sen köpa, det är både miljövänligt och man kan använda tygpåsen många gånger. Har också stått i kassan några timmar och jag tycker kassan är inte så svar att lära sig, den är ganska enkel med inte så många avancerade knappar och liknande. Jag trivs och jag har väldigt trevliga arbetskamrater.
 
Allt detta samfattar nog min praktik på returcentrum än så länge, har ju bara varit där i 3 veckor. Så har många veckor kvar. 
 
//Julia



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0